Yoga för stela

I morse gjorde jag yogaövningen Sat Kriya, inte så länge som jag tänkt men det är en början och i morgon kommer det att gå lättare. Yogainspiration hämtar jag här. På teven stakar sig tusentals människor fram i skidspåret, läste de den här utmärkta artikeln innan Vasaloppet tro?

Att vara stel är både tråkigt och smärtsamt och samtidigt inte särskilt svårt att råda bot på. Vardagsstretch ska bli min nya grej. Fjärilen framför teven eller bara träna på att sitta i lätt meditationsställning kanske? Och så finns det finns yogakurser för stela, den ska jag gå.

Mot mitt smidigare jag.

2 thoughts on “Yoga för stela

Kommentera

