Idag om igår

Igår var det dag och kväll i stan. Eftersom den skulle avslutas med yoga och bussarna inte går så tätt då valde jag att ta bilen in. Det kändes fint tills trafikinformatören på radion berättade att något fordon tappat enorma mängder av gosedjur på Värmdöleden och att bilar väjde och bromsade in häftigt och det var allmänt besvärligt. Sen hade en lastbil fastnat i Klaratunneln (igen) och det också på min väg mot första målet, lunch med Jenny. Som den skruvade människan jag är var min enda tanke vilken fantastisk instagrambild det här blir, vägverkspersonal som samlar nallar i famnen. Men allt var rensat och klart när jag kom fram, inte en enda liten rosa kanin ens. Och lastbilen var borta, allt gick fint. Lunchen var supergod. Men allt Jenny gör är supergott.

Sen stack jag vidare för att träffa arbetskamrat från förr. Hon har varit i rekryteringsbranchen i ett par år och gav mig goda tips om att inom jobbsökning. Jag vet att mitt cv behöver uppdateras men inte riktigt hur och varför, men nu vet jag, jisses vilket proffs hon är. Hon har läst så många cv’n och vet exakt hur man skriver det som är väsentligt, lyfter upp rätt saker och fångar intresse. Mitt var inte ett sånt. Tur att drömjobbet inte dykt upp än, nu ska här tänkas, formas och skrivas. På tal om form, det här tycker jag är intressant.

Sen var det dags för det bästa av allt, yogan. Och sonens flickvän var där och hon gör mig alltid så glad, och Jenny ledde ännu ett superpass.

På väg hem plockade jag upp min man som hängt med sina kompisar på hak med norskklingande namn, exakt.

Vilken dag, full av bara bra saker och sköna människor.

Kommentera

