Hej tomten

Idag klädde jag på mig mina bästa arbetskläder och klev ut på tomten. Det finns hur mycket gammalt ogräs som helst och källaren är full av redskap och udda trädgårdshandskar. Så jag började med att slå ner 40 kvadratmeter högt torrt fjolårsgräs. Jag hade en batteridriven lie, så det gick rätt smidigt. När batteriet tagit slut räfsade jag ihop allt och övergick till att gräva i diket. Det måste röjas så vårfloden kan forsa fram.
Det är härligt att vara ute och fixa långt innan blommorna kommer. Ja, en och annan krokus har kommit upp men de andra blommorna och det gröna ligger och lurar och under fjolårslöven.
Det såg jag idag.

Kommentera

