Är det dags?

Det är sommartid enligt klockan men minusgrader och isiga rutor på bilen när man stiger upp. Jag flyttar in plantkassen med penséer varje kväll, känns fel att plantera när man förfryser fingrarna.
Men snart är det dags. Jag längtar efter att få uteplatsen i ordning. Ut med dynor, filtar, ljuslyktor, gasolvärmare och blommor. Sen är kortspelsäsongen igång och grillen används mer än spisen. Och mygg och grodor hälsar på. I år har jag nya myggspiraler från Karibien som doftar yogarökelse, så jag längtar efter inandet.
Åh vad jag vill ut!

Kommentera

