Doktorn kan komma

20140411-160644.jpg
Idag har jag varit på vårdcentralen på Djurö. Min man har prisat sin husläkare och idag var det min tur att få träffa skärgårdsdoktorn, ja hon är ute titt som tätt och räddar människor på öarna. Hon var verkligen trevlig. Jag fick med mig en journalkopia där hon enkelt och solklart, på ett par rader, sammanfattat mitt läge. Borrelia.
Tack lilla Maredsous, det var nog du som bar hem den lilla fästingen eftersom du sov på min mage och den satt (fast) på min axel nästa dag.
Nu har vi droppat motmedel på katterna och jag har fått antibiotika.
Varför jag misstänkte borrelia? Jo, jag vaknade med svår värk först i ena knäet och sen även i det andra. Mysko men i kombination med fästingbett är det ju inte så konstigt.
Så se upp där ute! De bits de små rackarna.

Kommentera

