Ibland händer det

Det var på bussen mot Värmdö, den var nästan full så vi, jag och min man, satt på varsin sida av gången. Han sa något, jag lutade mig fram för att höra bättre, och då tömde jag också handväskans innehåll på golvet, på den fullsatta bussen. Jag hade en liten handväska men ändå låg där så många saker och rullade runt. Först rafsade jag ihop alla tamponger, de tog aldrig slut kändes det som, sen alla ihopknycklade kvitton, plastkort och läppstift. Nu har de sett nog av min bak, de som sitter där bak, tänkte jag. Och så hoppades jag på att chauffören inte behövde bromsa tvärt. Det behövde han inte, jag satte mig och låtsades som att det aldrig hänt.

Väl hemma ville jag göra uteplatsen lite stämningsfull så jag tände ljus i lyktorna jag hängt upp. Då lyckades jag tappa ut alla tändstickor. Sen har jag inte tappat något mer. Än.

20140423-221353.jpg

Kommentera

